perjantai 29. marraskuuta 2013

Mielipidepostausta huumeista.

Ihan alkuun haluun sanoa että korjatkaa jos on jotain väärää, sillä mulla itelläni ei ole henkilökohtasia kokemuksia/tuntemuksia huumeista ja niitten maailmasta.
Mitä mä tiedän huumeista? - okei en mitään. Mä en tiedä mitä eroa on jollain lapuilla, essoilla, pirillä, ymsyms. Mutta mä olen nähnyt kuinka huume kun huume tuhoaa ihmisen. Mä olen menettänyt parhaan kaverini huumeitten takia - se maailma alkoi kiinnostamaan enemmän. Mun eno on narkkari ja sitä elämää on tullu näkemää aivan tarpeeks pienempänä, mä heti pienenä jo pelkäsin enoa. Vaikken mä pienenä mitään tienny, mä pelkäsin. Jotenki aavistin ettei eno oo turvallinen. Mun isin kummipoika on narkkari, ja hänen pikkuveljensä on itkeny mulle kuinka häntä pelottaa, ja en voi uskoa sitä pelon määrää koska muokin pelottaa. En osaa edes kuvitella mitä olis jos sisko ois narkkari. & nyt tälläkin hetkellä joudun pelkäämään aivan hirmusesti yhden mulle tärkeän ihmisen puolesta, koska se vetää huumeita.
Toisaaltaan mä ymmärrän kuinka paljon vaan haluaa todellisuutta pakoon jos on paha olla, ja eihä siihe auta ku nämä! Mä voin myöntää että silloin kun masennus oli pahimmilaa, mä olisin halun poltella. Sehän on miedointa, ja helpomminhan jää tupakkaa ja kahvii koukkuu. Mutta en saannukkaan sitä mistään sitten loppupelissä, ja nyt mä olen aivan hemmetin kiitolinen etten saannut. Enkä hyväksy edes poltteluakaan millään tapaa. Vaikka se ois kuinka miedointa ja vaikka kuinka jää enemmän kahvii & tupakkaa koukkuu. Ja yleensä kaikki on lähteny siitä polttelusta ja siitä että 'mä vaan kokeilen' Nuorten suosiossa oleva skins sarja saa kaiken tollassen näyttämään kivalta ja vaarattomalta. Ne ei näytä todellista puolta, ei tietenkään.

Huumeet vie ihmisen. Ihan kokonaan. Tuhoaa sen. Ja se ihminen ei edes itse tajua enää mistään mitään. Niitten todellisuuden taju katoaa, ei ne ymmärrä. Ne ei välitä. & tää sattuu eniten. Sä et voi tehdä mitään muuta kun katsoa vierestä ku toinen tuhoaa itseään ja elämäänsä. Mä en tiedä huumeista paljoakaa mutta sen kaiken mitä mä tiedän tuntuu jo tosi pahalta. Mä en ihmisiä tuomitse mistään, mutta tää on asia mistä en yhtään tykkää, mutta silti mä en hylkää ketään. Mikä maailmaa ja ihmisiä vaivaa? Miks haluaa tuhota jotain niin upeeta ja arvokasta. Kertokaa mulle?

Mitä mieltä te ootte huumeista? Hyväksyttävää vai ei?

2 kommenttia:

  1. Ei millään pahalla, mutta tämä teksti on kaikin puolin todella naiivi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siis joo tottakai saa sanoa oman mielipiteensä:-) ihan ymmärrettävää ettei kaikista asioista voi vaan olla samaa mieltä. mutta tää on vaa mun mielipide huumeista, ja koska ooon tosi läheltä nähnyt sitä elämää niin jyrkkä EI. jos mulla ei olis narkkari enoa, nii empäs sitte tiedä olisinko jotain muuta mieltä.

      Poista

Lukijat