lauantai 27. joulukuuta 2014

joulu lapissa.

Puoltoista vuotta sitten mä sanoin puoliksi vitsillä (sillä luulin tietäväni ettei iskä koskaan suostuisi) että lähdetään joku joulu lappiin, että olis tosi ihanaa. Sisko innostu, isin vaimo innostu, ja isin vaimon tyttö, ja jotenki se suunnitelma alko rakentumaan ja isi lähti mielenkiinnosta netistä kattelemaan mökkejä ja niitten hitaan, ja ilmotti sitten parin päivän päästä että mökki on vuokrattu. Siitä lähti sitten puolentoista vuoden odotus. (oon aikasemmin ollut kerran kesällä lapissa, ja jo silloin rakastuin siihen paikkaan ihan täysin!)

21.12 klo 05:10 lähettii matkaan. Pysähdyttiin joku 4 kertaa, milloin syömää, haukkaamaa vähän pienempää, muuten vaan jalottelemaan, ruoka kauppaan ja vessaan. Matka kesti 14 helvetin tuntia :-D Eka päivä meni siis vain matkaamisessa. Tokana päivänä lähettiin katsastamaan joulupukin kylä rovaniemellä & se oli aika pettymys mulle. Luulin et se ois jotenki upeempi paikka, ja mitään et voinnut tehdä ilmatteeks kun kierrellä putiikkeja. Kaikki, siis aivan kaikki maksoi. Jopa mäen laskemin kumirenkaalla yhdeltä henkilöltä 18e.....

Loput päivät me sitten vaan oltiikin. Pelailtiin pelejä, saunottiin, syötiin, ja nautittiin. Pakkanen sielä oli joka päivä -25-28. Oon tosi huono lukemaan kirjoja, oikeestaan inhoon sitä ja jos jostain kirjasta on vaan mahdollista nähdä leffa niin katson sen mielummin :-D Jotenkin mulla ei riitä keskittyminen ja mielenkiinto, mutta mökillä mun päivien kohokohdat oli niitä kun mulla oli aikaa istahtaa ja lukea tähtiin kirjoitettua virhettä!! Mä en saannut lahjaksi melkeempä mitään, sillä tämä lapin reissu oli mun ja siskon joululahja isiltä. Mummilta ja muilta sainki villasukkia, karkkia, vähän rahaa, ja kaksi leffalippua. Mutta sain silti niin paljon enemmän kuin osasin odottaa.

Voiku mä voisin jotenkin näyttää kaiken sen teille mitä mä sielä näin! Lappi on niin kaunis, että ne maisemat vetää oikeesti sanottomaks. Ne oli ku leffoista. Jotain niin upeeta, etten osaa edes selittää ja kuviinkaan ei saannut sitä kaikkea kauneutta ikuistettua.

Miten teidän joulu meni, ja mitä te saitte lahjaksi?:-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Lukijat