sunnuntai 25. tammikuuta 2015

meitsin arkea.

Mulla on ollut tässä ihan kauheesti kaikkea tekemistä ja mietittävää. Päällimmäisiä 'voimien viejiä' on koulu. Oon käyny opolla muutamaan otteeseen puhumassa ja miettimässä että miten mun ois helpointa vaihtaa alaa, eikä siihen oo mitää reittiä sieltä mistä aita on matalin vaan sosiaalikokeilla (joita en varmaan oo koskaan päässy läpi matikan takia:-D) jonka siis ymmärrän täysin, sillä onhan kyseessä sosiaaliala. Oon myös käynyt juttelemassa koulussa ihmisen kanssa joka vastaa oppisopimuksista, se olisi yksi vaihtoehto. Hakemukset on lähetetty että ihan perus lähihoitaja koulutukseen, että myös oppisopimuksella lähihoitaja koulutuksen kokeisiin. Nyt odotellaan vaan kutsua, ja nätisti maksetaan kuudetta kertaa 60e..........

Toinen asia on muutto. Jep. Mä muutan täältä mun pienestä ja turvallisesta 24m2 kämpästä pois. Tarkoitus ois muuttaa 54m2 kaksioon, n. 80e halvempi vuokra & se on kanssa lähellä keskustaa. Tän muutto jutun kanssa on ollut vaan aikamoinen sotku, mutta huomenna alkaa pikkuhiljaa selviämään kun soitain sille vuokran antajalle. huhhu. Enskuussa ois siis tiedossa se muutto, siskon muuttamista helsinkii, parit pääsykokeet (jos siis pääsen!) & kouluakouluakoulua. Mitä muuta mä oon tehny näitten kiireitten lomassa? 

Olin eilen viettämässä iltaa kaverin luona. Aina sitä välillä miettii että miten onkaan niin etuoikeutettu että ympärillä on niiin ihania ihmisiä!
Oon katellu tän tapasia kenkiä jo jonkun aikaan, ja muutama päivä sitten ostin nämä -50% alennuksesta! :-) en ymmärrä että mikä vimma mulla on tänä talvena ollut talvikenkiin. Aikasemmin jopa riideltii isin kanssa siitä että kuljenko tennareilla vai ihan talvikengillä. Ja useesti teinkin niin että lähdin kyllä tennareissa, mutta kotiin mentäessä vaihdoin äkkiä talvikengät jalkaan ja tennarit reppuun :-Dd & tänä vuona tennarit on jäännyt kaapin pohjalle ja olen kotiuttanut 3 talvikengät ja kävellyt niillä ihan sydän silmä emoijin näkösenä :-D 
Pidettiin perjantaina tuukan kanssa sellanen 'parisuhteen hoito' - ilta. Kuulostaa ehkä hassulta, mutta meillä on loppu pelissä niin vähän aikaa nykyään mennä ulos ja tehdä jotain, sillä mies ei oikee jaksa arkipäivisin tehdä muuta ku katella telkkaa tai käydä pyörähtämässä jollain kaverilla. Käytii syömässä mun lemppari ja vakio ravintolassa, eli amarillossa. Se ei petä koskaan! & leffaks valittiin viikossa aikuiseksi, eikä se sytyttänyt meitä kumpaakaan. Ei meistä kumpikaan oo suomalais leffojen ystäviä, mutta ei sieltä oikeen mitään muuta tullutkaan.
Käytiin yksi päivä Oilin kanssa duuniexpossa, sillä saatiin valita että lähetäänkö sinne vai jäädääkö tunnille jotenka päätettii lähtee Oilin kanssa pyörähtämään messuilla. Joka on siis aina kivempaa kun tunnilla istuminen :-D Mä en oo koskaan voittanut mitään mistään kilpailuista/arvonnoista, mutta nytpä voitin ja oon vieläki niin innoissani! :-D kyseiset leffaliput tosin käytettiin tuohon ylempää mainittuun leffaan :-) (näissä on siis se huono puoli, ettei noi liput oo voimassa kun kk)
Meillä oli miehen kanssa sopimus että hänellä on tipaton tammikuu, ja mulla herkuton. Oon syönyt nyt vähän tervellisemmin kuin yleensä. Maistanut uusia makuja, (esim. avokadoa en oo koskaan maistanut edes ennen & koulussaki ottanut muutaman kerran kasvisruokaa 'perus' ruuan sijasta.) joka on itseasiassa aika hyvin multa koska oon ihan kamalan nirso ja ennakkoluulonen :-D ps. oon tiputtanut jo n. 5 kiloa!! (siis en tammikuun aikana, vaan maybe 2kk aikana :-D mut oon silti niin jeejee ja ylpee!)
Mitä teille kuuluu? 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Lukijat