lauantai 28. helmikuuta 2015

kiitollinen.

 Moikka! Mulla on ollut tää viikko lomaa. En oo saannut nukuttua ollenkaan univelkoja pois, päinvastoin. Tuntuu että ne on vaan lisääntynyt. Mulla on aina vaikeuksia nukkua vieraassa paikassa, tai no emmä edes nuku. Yöt menee siihen pyörimiseen ja ahdistukseen jos nukun jossain muualla kuin kotona. Tosin oon muuttanut vasta viikko sitten eikä tää tunnu kodilta yhtään. Jotenki tosi vieraalta ja ahdistavalta, jotenka en oo oikeen nukkunut koko viikkoon kunnolla. Mutta ainakin on saannu pienen preikin koulujutuista ja luokan jätkistä :-D
Niin kuin just kerroin, niin oon tosiaan muuttanut viikko sitten. Mulle tuli 14 neliöö lisätilaa ja sain tänne mahtumaan mm: keittiönpöydän ja PESUKONEEN! Vitsi mikä onni! Entisessä asunnossa mulla ei nimittäin ollu edes kunnon suihkua, eikä sinne ois saannut ahdettua pesukonetta mitenkään päin. Jotenka käytin talon pesutupaa. En muistanutkaan että pyykinpesu voi olla näin ihanaa. Saa pestä pyykkiä just silloin kun haluaa (tietenkin tietyissä rajoissa) ei tarvi varata aikaa, tai laittaa rahaa koneesee jotta se toimii. Lähettii käymää miehen äitin kanssa ikeassa keskiviikkona ja sieltä tarttu mukaa niin se ruoka- ja yöpöytä kuin vähän uusia astioita ja vilttiä tms. Hei, muutama olikin jo asuntopostauksen kannalla, & jos sen teen niin se tulee vasta joskus maalis - huhtikuun aikana. Koska vasta silloin saan tänne ne viimesetkin jutut ostettua!
Äiti kävi täälä tiistaina, ja toi mulle tuparilahjaksi ihania tulppaaneita. Tuukka on tosi huono ostamaan mulle kukkia niin olin ihan sydänsilmä emoijii kun äiti toi nämä :-D Musta kukat tuo ihanaa pirsitystä ja ilmettä kotiin! 
Yks päivä lenkillä käydessäni poikkesin lidlissä hakemassa ihania juuri paistettuja croisantteja ja löysin tälläisen fliis urheilu 'hupparin' vaan 12e. Se oli niin ihanan tuntunen (ja on sitä myös päällä!!) värinen ja halpa että oli pakko ottaa mukaa. Lainaan yleensä tuukan fliishupparia kun lähetää hänen äitin kanssa lenkille, jotenka oli aika ostaa omaki. :-D Tää on tosi hyvä keväästä ja alkusyksystä leinkkeilyyn! 
Oon puhunut täälä että mun sisko muuttaa, mutten ole varma oonko sen tarkemmin puhunutkaan? Kuitenkin sisko muutti helsinkiin, joka oli mulle aluks aika iso shokki. Sillä siihen tottuneena että sisko on aina ollut joko kävelymatkan, taikka 15minuutin bussimatkan päässä helsinki kuulosti ihan hirveeltä. Se että on vaan aina pystynyt menemää sinne siskolle ja tosiaa se matka on kestäny sen 15minuuttia ja nytkun se asuuki helsingissä niin näkemiseen vaikuttaaki raha ja aika. Ei vaan enään voi iltasin mennä käymään, vaan täytyy olla loma taikka viikonloppu ja rahatilanne sellainen että se antaa periksi. Tänään mä lähdin käymään siskolla. Käytiin eka sellaisessa amerikkalaisessa kaupassa josta mun oli tarkotus ostaa harry potterin joka maun rakeita, mutta ne oli loppu. Sen jälkeen lähdettiin niin paljon kehuttuun ja puhuttuun vapiaanoon, ja hitto oli kyllä jokaisen kehumisen ja pennin arvosta. En koskaan oo ollu pasta ihmisiä, tai siis en vaan oo löytäny pastaa mikä olis hyvää, mutta nää annokset (maistoin siskonkin pastaa :-D) oli jotain niin hyvää. Suosittelen oikeesti käymään jos helsinkiin eksytte ja tulee nälkä. Oishan joku mäkki tietenki halvempaa, mutta ei mun mielestä oo kovin kallistakaa maksaa pasta annoksesta 10-15euroa. Onnibussilla takasin matkustaessani tajusin, että ehkä tämä helsinki ei olekaan niin kaukana kun mielessäni oon kerennyt sen jo ajattelemaan. Tunnistaako muuten kukaan mistä viimeinen kuva on? ;-) Pakkohan meidän oli sieläkin käydä!
Musta tuntuu että pikkuhiljaa alkaa asiat menemää oikeeseen suuntaan. Mä hain tossa vähän aikaa sitten sosiaali alalle, kävin kokeissa ja en sinne päässyt. Mutta Koulutskeskus Salpauksessa järjestetään sellanen ryhmä kuin naomi ryhmä. Mulla jää soveltuvuuskokeissa matikassa aina kiinni. Ja siis ymmärrän täysin että onhan se matikka hiton tärkee juttu, enkä tosiaa haluiskaa tappaa ketää sillä etten oo osannut laskea lääkitys grammoja oikein :-D Tässä naomi ryhmässä ei siis tuu tätä lääkelaskunta eli sairaanhoito osiota, joka ei siis haittaa mua ollenkaan sillä en sairaanhoitajaksi ole koskaan halunnutkaan. Tässä naomi ryhmässä suoritetaan kaikki muut lähihoitajan osa alueet paitsi se sairaanhoito puoli. Tästä naomista valmistuis hoiva-avustajaks jossa siis pääsee työllistymään ihan samoihin paikkoihin kuin lähihoitaja paitsi tietty sinne sairaanhoito puolelle. Mutta myös toki, jos opettajat näkee että mulla olis taitoa ja mulla vaan halua (jota siis tottakai löytyy. Ainakin aijon yrittää!) suorittaa myös ne lääkelaskunnat ja sairaanhoito puoli niin valmistuis ihan lähihoitajaks. Tuolta tuli mulle kirje että ne tarjoaa mulle paikkaa siinä ryhmässä ja 4.3 on tarkempi info, sitten olen viisaampi. Mut ei hitto kuinka onnellinen olen. Koulu ei koskaan oo ollu mun juttu, ja masennuksen ja koulukiusaamisen takia on jäänny todistukseen ne huonot numerot, ja melkeen vuoden opiskelemana sellaista alaa mikä ei yhtään kiinnosta niin tää on ku lottovoitto. Tottakai mä tiedän ettei elämä siitä unelmaks muutu ku pääsen tonne, mutta päivät kyllä helpottuu ja voimaa jaksaa. Toi liiketalous pikemminkin vie sitä voimaa kuin antaa. Tosi uuvuttavaa herätä aina vaan kouluu, yrittää oppia, pysyä mukana, yrittää ymmärtää ja löytää motivaatio jotain sellasta kohtaa mikä ei kiinnosta yhtään! Että tää naomi ois oikeesti just se mitä kaipaan! 
Mun aamupalat näyttää maistuvan myös mun kissalle :-D hah. Ihanaa viikonlopun jatkoa teille <3 Nyt mä miestä odotellessa kotiin juon vähän skumppaa ja laitan leffan pyörimään!

4 kommenttia:

  1. Paljon onnea uuteen kotiin <3 Vapiano on kyllä ihan huippu paikka, mä tykkään tosi paljon niiden ruuista omom!

    patriciaelisabet.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos paljon! <3 niimpä, voi taivas. harmi vaan että itelläni toi helsinki on sen verran kaukana ettei vaan pastan takia viitsi lähteä sinne :-D Mutta kyllä ajattelin sielä joka kerta käydä kun helsingissä käyn pyörähtämässä.

      Poista
  2. onks pakko laittaa noit palloja joka kuvaa

    VastaaPoista

Lukijat