lauantai 28. maaliskuuta 2015

Kuka minä olen?

Olen aikasemminkin tehnyt tämän tapaisen postauksen ja sen löydätte tästä. Kuitenkin mä halusin jo tehdä uuden, sillä minä, mun elämän tilanteet tms on muuttunut täysin! ja varmasti tämän melkeen 2vuoden aikana on tullut uusia lukioitakin mukaan! Elikkä let's go!
Mä oon elokuussa 20 vuotta täyttävä, ekaa vuotta liiketaloutta opiskeleva naisen alku Lahdesta. Mä asun tällä hetkellä kissani kanssa 38 neliöisessä yksiössä Lahden keskustassa. Mun matkassa mukana on kulkenut reilu vuoden Tuukka niminen poikaystävä jota usein kutsun kyllä mieheksi. Se miten tavattiin löytyy tästä! Mun perheeseen kuuluu isosisko joka on 22 vuotias ja asuu Helsingissä. Isä & äiti. Elikkä olen perheen nuorin lapsi, eikä meitä ole kuin kaksi. Kuten vähän ylempänä mainitsinkin niin opiskelen ekaa vuotta liiketaloutta, mutta tammikuussa 2016 mä vaihdan Vipuselle opiskelemaan lähihoitajaksi, jota olen siis aina haaveillut. Liiketalouden ala, oli vain sellainen kun en muualle päässyt ja en halunnut jäädä kotiinkaan makaamaan. Sosiaalialle olen siis nyt yrittänyt hakea 6 kertaa :-D
Mä oon tosi sosiaalinen ihminen, muhun on helppo tutustua, ja päästä kontaktiin. Oikeestaan mä olen yleensä se joka ne kontaktit hakee toisista ihmisistä. Oon kamalan empaattinen, jonka takia osaan asettua ihmisten asemaa joskus vähän liian hyvinkin. Itken monille asioille, useemmille kuin uskottekaan. Ja niin tyhmille.. Olen ollut aina tosi räiskyvä persoona, villi, ja energinen eikä se ole jäännyt keltään huomaamatta. Mä en osaa hävetä tilanteita joita ehkä pitäisi ja näillä tarkoitan sitä että saatan tanssia koulun käytävillä, kaduilla, kaupoissa tms. Olla vähän liian kova ääninen tai voi jessus mun naurua. Mulla on todettu ylivilkkautta, muttei kuitenkaan ADHD:ta, ja ylivilkkauden takia mä olen käynnytkin 8-9 luokan pienluokilla. Mulla on oppimisvaikeuksia mm. hahmotus- & lukihäiriötä. 
Mä olen myös älyttömän itsepäinen. Eikä sisuakaan multa puutu. Jos mä jotain päätän, niin siitä ei kukaan mua saa puhuttua ympäri. Tämän takia mm. oon ollut tosi hankala lapsi :-D Ainakin omasta mielestäni mitä ajattelen taaksepäin. Oon huidellu ties missä, uhmannut sääntöjä, karannut kotoota tmstms koska mun oma 'ihana' pääni :-D Oon myös tosi rohkee. Tai tarkotan tällä sitä että mä en pelkää tilanteita missä voisin kuolla. Tai mitä korkeempi mahdollisuus kuolla, nii sitä siistimpää se vaan on. Oon myös yllytys hullu ja ikuisesti lapsi mieleltäni. Osaan tosiaa ottaa vakavasti otettavat asiat vakavasti, mutta tarkotan sitä että oon myös rento näin kakskymppiseks 'aikuiseks'. En yhtään aikuismainen. Enkä edes pidä itseäni aikuisena. 
Ihan täysin ongelmitta mä en kuitenkaan ole elämässäni päässyt. Tähän mennessä masennusta on 14 vuotta takana ja syömishäiriö vasta voitettu. Niistä lisää pääset lukemaan tästä & tästä. Mä oon aika avoin ihminen jonka takia tää mun blogikin on muutakin kun pintaraapasua mun elämästä, ja muutenki musta on todella hienoa jos omien kokemuksieni kautta voin auttaa jotakuta joka on samassa tilanteessa. 
Mulla on unelmia paljon. Yksi suurin niistä taitaa olla ihan vain tämä perus, että parantuisin, ja pystyisin elämää tasapainosta elämää. Saisin lapsia ja matkustaisin paljon. Kokisin ja näkisin maailmaa. Mä haaveilen paremmasta maailmasta, uimisesta delfiinien seassa, koralliliutoilla norklaamisesta, aaltojen päällä surffaamisesta, turkoosista vedestä, köyhissä maissa auttamisesta, paljon hyvistä ihmisistä, hyvästä olosta, rakkaudesta, kaikesta joka tekee minut onnelliseksi.

Mitä piditte tälläsestä postauksesta? :-) 

2 kommenttia:

  1. Tykkään luea aina sun kaikkia postauksia, ja uusimmista luen sun postauksen aina melkeimpä ensimmäisenä :) :D

    VastaaPoista

Lukijat