keskiviikko 12. elokuuta 2015

Mun viikonloppu Osa 2.

Otettiin Sunnuntai aamuna siskon ja miehen kanssa suunnaksi Särkänniemi. Todettiin kyllä siskon kanssa jo muutaman laitteen jälkeen että ollaan aivan liian vanhoja huvipuistoihin kun tulee niin helposti jo paha olo :-D Jokainen joka mut tuntee, tietää että tykkään kaikesta merenalaisesta paljon.
Läheiset järjesti mulle mahdollisuuden leikkihetkeen delfiinien kanssa. Oli kyllä ihanaa, enkä vielä oikeestaan löydä sanoja miten tota kaikkea kuvailis.

Ja haluan tosiaan painottaa etten todellakaan hyväksy sitä että eläimet on vangittuna altaisiin/häkkeihin!! Jos mä saisin päättää niin todellakin kaikki, siis aivan kaikki jotka vaan kykenee elämään luonnossa niin ne vapautettaisi sinne, ja ne eläimet jotka ei syystä taikka toisesta pärjää luonnossa niin jäisivät 'hoitoon' koska sehän on silloin niitten eduksi & me ihmiset 'tyydyttäisiin' näkemään niitä eläimiä sitten mitkä jäivät vankeutee. Ihan kamalaa ajatella miten ihminenki otettais tästä maailmasta pois ja laitettais jonnekki aitauksee missä kaikki pääsisi sua pällistelemään, pidettäisi nälässä jotta tottelisit, ja laitetaan pieneen ahtaaseen paikkaan yöksi. 

Mutta fakta on se, että vaikka mitä tehtäis ja kuinka yritettäis niin ei me voida vaikuttaa tähän. Noilla raukoilla tehdään bisnestä ja se on surullinen fakta. Ne on vangittu tasan meitä viihdyttämään. Vaikka yksi ihminen lopettaisi kaikissa tollasissa eläin mestoissa kävimisen tulee aina muutama lisää.

Kaikesta huolimatta toi oli mulle ihana kokemus, josta oon kiitollinen. Terkuin 20 vuotias mimmi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Lukijat