sunnuntai 23. elokuuta 2015

treeni & ruokavalio kuulumisia.

Mulla on muutama kuva mun kropasta kännykällä, mutta mun itsetunto ei vielä salli niitten lisäämistä :-D Muutenki ne on ehkä liian paljastavia nettiin, itsetunnosta riippumatta. Aloin miettimään että mitäs kuvia mä tähän postaukseen laitan kun en millään haluaisi kirjoittaa tätä vain muutamalla ruoka kuvalla. Muistin parikuukautta sitten otetut kroppa kuvat yhtä kollaasia varten. Napsasin siin äsken samanlaiset kuvat ja yhdistin nämä katsauksen vuoksi. Ja tässä tulos: 
Pientä muutosta havaittavissa, vaikken oo pitkään aikaa tarkoituksellisesti laihduttanut ja ruokaakin vedän nykyään enempi. Mä siis treenaan n. 4-6kertaa viikossa. Täysin oman fiiliksen, jaksamisen ja kerkeemisen mukaan. Pyrin kyllä siihen että treeni on se mistä en tingi vaikka olisikin vähän kiirettä, mutta joskus tulee niitä tilanteita ku se onkin se asia mikä pitää jättää väliin, tai kun mulla näitä satunnaisia migreenikohtauksiakin löytyy, tai muuten vain huonoa oloa niin jätän salin välistä. Taikka jos on yksinkertaisia sellaisia päiviä kun mä en jaksa, niin en sinne itseäni pakota. Tää on musta ihan fine. Meen ihan oman mielen ja kropan mukaan. Mä en ole mikään fitnnes muija, enkä sen näköiseksi pyrikkään jotenka mulle treeni ei ole sellainen ''pakko''. 

Tykkäsin ennen tosi paljon käydä Bodypumpissa, missä siis tehtiin yli tuhat toistoa painojen kanssa, jokainen kehon lihas läpi käyden. Mutta he vaihtoivat niitä liikkeitä sielä ja se muuttui musta tyhmäksi, ja oon huomannut nyt varsinkin kouluen alkaessa että säästän mun arjessa aikaa kun meen suoraa koulusta salille, taikka just siihen sopivaan aika reikään mikä mulle arjessa sattuu tulemaan. Ryhmäliikunta tunnit kuin oli vain yhteen aikaa. 

Salilla teen aina kyykyt 45-50kiloa 5-6X10. + joustoja muutaman. Hauis ja kädet n.8-10kilolla 5-6X10. Vatsoja 100 ja sivuvatsoja 100 5kilon painon kanssa. + lopuksi hölkkään/juoksen 2-3km juoksumatolla.

Ei siis mitään huimia painoja, mutta pikkuhiljaa. +tähän päälle vielä pyöräilen joka päivä 8kilsaa kouluun ja kotiin. (siis yhteensä noista 8km) Ainakin niin pitkään vielä ku säät sallivat. Niin ja melkeen unohdin, meripelastus harkat kerta viikossa. 
Tilasin viime kuussa Fitnnestukusta Whey 80,  jota juon aina sen 1,5dl treenin jälkee. Vaikka ohjeissa lukee että päivässä otetaan 3annosta, niin en todellakaa ota sitä 3 annosta päivässä. Vaan ja ainoastaan sen 1,5dl treenin jälkeen. Ja niinä päivinä kun on lepopäivä niin en ota tätä ollenkaan. Pyrin saamaan kaiken tarpeellisen ruuasta. 
Lisäsin n. 3viikkoa sitten instagrammiin (tämä on kyllä vilahtanut täälläkin) että pääsin tavoitteeni, mutta olen kyllä tuosta jo lihonut sen pari (?) kiloa. & ylimmäisen kuvan perusteella en varmaan ihan pelkkää läskiä, ainakin toivoin niin, hah:-D 
Sit päästää mun ruokavalioon! Itseni mielestä syön melko normaalisti, ja terveellisesti. Kuitenkaan näin se ei oo aina valitettavasti ollut. Niinkun oon ennenki tänne kertonu nii saatoin mättää suklaata sen 5-6 levyä viikossa. nykyään en voi syödä makeeta paljoa yhtään kun mulle tulee huono olo. Sen muutaman karkin taikka rivin suklaata mutta siihen se sitten jääkin.

Mun maha on todella herkkä, ollut aina. & mun mahaa alkaa turvottaa melkeempä joka ruuasta. Ennen en tykännyt oikeestaan mistään paprikoista, maisseista, raejuustosta tmstms. Mutta nyt ne on mun suurinta herkkua. Maissi kyllä yleensä vaan grillattuna mutta niin. Vesimelooni on kyllä aina ollut hyvää, mutta kun asuin kotona niin sitä ei ihan niin usein löytynyt jääkaapista kun nytten yksin asuessani omasta ;) Itse asiassa, tälläkin hetkellä jääkaapissa on kokonainen vesimelooni.

Syön paljon kasvispitosta ruokaa, ja en oikeestaa lihaa enään paljoa. Smoohtiet on varmaankin yksi mun lemppareista: Mansikka, avokado, ja banaani. Söin yhdessä vaiheessa tätä smoothieta joka aamu, mutta opiskelijan budjettii alko olemaan pakaste mansikat ja avokaadot vähän liian kalliita jotenka ne jäi sitten pois.  Syön aika vähän kotona, suurimmaksi osaksi nyt koulussa ja illemmalla maybe tuukalla. Jokaisella aterialla on kyllä jotakin salaattia tai juuri tuota ihanaa raejuustoa. + marjat on yksi lemppareista kanssa! Oon kohta puoliin lähössä äitin kanssa keräämäänkin vattuja pakastimeen talven varalle.

Välipalana mä syön monesti banaania, taikka jonkun jogurtin. Riippuu vähän missä oon. Banaani kulkee kuitenki aika useesti mukana esim koulussa. & niinä iltoina kun syön niin vedän iltapalaksi leipää ja ison kupin kaakaota.

En voisi enään ajatella palaavani niin huonoon ruokavalioo mitä se on ennen ollut. Tykkään syödä terveellistä, ravitsevaa ja hyvää ruokaa & tarjota mahalleni ja itselleni vain parasta! 

ps. En kuitenkaan aivan herkutonkaa ole. Että kyllä välillä niitä herkkuja ja roskaruokaaki sinne masuu uppoo paremmin kuin hyvin, mutta sekin on musta fine! 

4 kommenttia:

  1. Hei, ootko kokeillu ikinä mennä ilman maitoa tai viljoja?
    Itellä tuntu kans et meni "kaikesta" vatsa sekasin tai turpos. Kokeilin viikon eka ilman viljoja ja sit ilman maitoo ja molempina viikkoina vatsa toimi hyvin ei ollu mitää onglemia :)
    nyt vaa ei oo varaa olla viljattomalla tai maidottomalla opiskelijan budjetilla :D mutta joskus ku on varaa ni oon todellakin viljattomalla ainakin. :) kannattaa kokeilla hei :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo, oon miettiny tota useempaaki otteeseen, mutta jotenki se kuulostaa kamalan hankalalta, käytän kahvissa maitoa, syön aika paljon rahkoja, juon paljon kaakaota, ja että vielä viljaton joka kuulostaa mun korvissa siltä kun ei saisi syödä mitään :-D Tottakai varmaa löytyis lukemattomasti kaiken näkösiä ruoka aineita kun tutkisin asiaa vähäsen, mut sit kans just mietityttää toi että se on niin kallista just opiskelijalle :-D

      Poista
  2. http://varjoa-ja-valoa.blogspot.fi/2015/08/all-about-my-hair-tag.html sulle on haaste mun blogissa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos, mutten koe tälläisiä haaste juttuja omakseni tai yhtään blogini näköiseksi :-(

      Poista

Lukijat