perjantai 25. joulukuuta 2015

Meidän X-mas!

Kun oltiin pieniä niin meidän suvulla oli tapana viettää joulu yhdessä. Aina kokoonnuttiin koko suku jonkun luokse jouluksi. Kun me kasvettiin niin se jostain syystä jäi. Ollaan siskon kanssa saatu päättää vietetääkö joulu isin vai äitin luona. Meillä se on kallistunut niin että sisko on isillä ja mä äitllä.. :-D  Viime joulu menikin yhdessä (isi & sen vaimo & vaimon tyttö & minä ja sisko) sielä lapissa.

Tää joulu oli kuitenkin mulle erinlainen sillä ensimmäinen joulu jonka saan viettää oman poikaystävän kanssa. Yksi parhaista asioista joulussa on se yhdessä olo. Varsinki näin isompana kun asuu jo omillaan, ja on se oma arki tms. nii on vaan ihana rauhottua läheisten kanssa. Meillä oli poikaystävän kanssa vähän kiire aikataulu, jotenka lähetää kurkkaamaan mun ja poikaystävän jouluun.
Punasin huuleni, mutta muuten aika arki meikin tein. Joulun asua en nyt saannut teille tänne sillä eipä ollut ketään kuka olisi sen voinut kuvata:-D 
Mies tuli hakemaan mua tossa puol 12 aikaa ja ensimmäinen etappi oli mami. Sielä se vielä paisteli joulutorttuja meille ja paketoi miehelleen lahjoja. (hänen miehensä oli töissä.) 
Isillä oltiin n. kahden aikoihin. Isi ja hänen vaimonsa on jo jonkun aikaa rakentanut saunaa niitten autotalliin ja ne saivat sen jouluksi valmiiksi, jotenka tottakai juuri tässä saunassa oli meidän joulusauna. & siskokin oli tullut helsingistä isille!
Neljän aikoihin oltiin miehen porukoitten luona, jossa oltiinki koko loppu ilta. Syötiin, (vähän liikaakin, hehe.) avattiin lahjat, katottiin joulu leffoja, pelailtiin, ja vietettiin aikaa yhdessä.
N. 11 aikoihin lähettiin käymään haudalla. & Vitsit noi hautuusmaat on pyhäinpäivinä varmaan yksin kauneimmista paikoista mitä mä oon nähnyt.

Loppu ilta menikin mun luona ihan vaan kahdestaan nauttien toisistamme ja siitä hiljaisuudesta ja rauhallisuudesta kun ei ollut enään kiire minnekkään, eikä ollut sitä hälinää ja hössötystä ympärillä :-D

Kohta lähden suihkun kautta miehelle syömään vähän lisää jouluruokaa, ja kattomaan joululeffoja. Tää päivä me vaan ollaan, ellei keksitä jotaki spessua.

Lahjoista tulee erillistä postausta myöhemmin! Mitenkä teidän joulu meni? :-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Lukijat