keskiviikko 23. joulukuuta 2015

Suklaa pretzelit.

Löysin n.2 viikkoa sitten videoin youtubesta missä yksi nainen teki näitä kyseisiä suklaa bretzeleitä. Heti sillä hetkelle päätin että mähän teen näitä joululahjaksi omille vanhemmille ja poikaystävän vanhemmille, että näistä tulee kiva lisä joululahjoihin. Homma näytti helpota mutta no.... ei ollutkaan ihan niin helppoa! :-D 
Tarvitset pretzeleitä, lahjanarua, sellofaania ja PALJON suklaata. Puoleentoista pussiin menee se 2levyä. Onneksi mulla oli jemmassa kaapissa toinen levy. huh. 
Aloita sulattamalla suklaa. Mä sulatin hellalla koska oisin polttanut aivan varmasti suklaan mikrossa pohjaan! :-D hellalla oli helpompaa, ja mulla oli hella koko ajan päällä jonka takia suklaa ei missään vaiheessa jähmettynyt. 
Ota pretzeli haarukkaan ja käytä se suklaassa, jonka jälkeen laita se uunipellille jossa on leivinpaperi. 
Sen jälkeen sulata valkosuklaa. Uita haarukka valkosuklaaseen ja ala heiluttamaa haarukkaa prezeleitten päällä jonka johdosta valkosuklaa tippuu koristeeksi pretzeleitten päälle. (mulla tosin suli tämä valkosuklaa noitten päälle :-D en tiiä teinkö sit jotaki väärin.)
Mä laitoin pari peltiä (koska enempää ei mahtunut.) jääkaappiin jotta nää kohmettuis nopeemmin. Hiukan kiire aikataulu näitten paketoimisessa! :-D Nää oli jääkaapissa sellasen tunnin verran. 
Sitten vain paketoit ne, ja vola!
Kuulostaa tosi helpolta, mutta sitä se ei mulle ainakaan ollut :-D haha. 



Kuinka moni aikoo tätä kokeilla? :-) Tätähän voi käyttää mm ystävänpäivä lahjana! :-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Lukijat