sunnuntai 28. helmikuuta 2016

Parhaimpia on aamut.

.. Jolloin saa vaan nukkua eikä ole kiire minnekkään. En taida olla ainut joka tälläsistä aamuista nauttii? ;-) Tänään oli juuri tälläinen aamu, sain tänään nukkua pitkään. Eikä tässä oo mikää kiire seuraavaankaan paikkaan. Tein vähän parempaa aamupalaa, nytkun oli aikaakin. En oo täällä kertonut hetkeen mun kuulumisia ja ajattelin että nyt olis hyvä aika niitä tulla tänne purkamaan.

Mulla alkoi työssäoppiminen muutama viikko sitten. Oon auttamassa Autistisia aikuisia niitten asumisessa ja arjessa. En oo koskaan ollut tekemisissä vammaisten kanssa, jotenka tää on ihan uusi maailma mulle. 

Nämä ihmiset on sellaisia, jotka tarvitsee apua lähes kaikessa. Kun vessassa käymiseenkin tarvii tukea, tuntuu elämä hankalalta ja vaikealta. Töissä ollessaan sitä vaan tajuaa kuinka minäkin, kuka tahansa meistä voisi olla samassa jollei jopa pahemmassakin tilanteessa. Taas oon vielä kiitollisempi siitä että oon terve. 

Oon tykännyt olla tuolla. Oon oppinut paljon uutta. Ja nähnyt elämää vähän toisesta näkökulmasta. 
Koulujutut vähän stressaa mutta muuten kaikki on hyvin. 
Mitenkäs sit muu elämä? Sanotaako, että kaikki muu on jäännyt vähän sivuun. Mä teen tuolla kaikkia vuoroja, niin aamua, päivää, iltaa kun viikonloppujakin. Tää sunnuntai onki nyt ensimmäinen vapaa päivä viikonloppuna. 

Salilla oon käynyt, vaikka tällä viikolla yksi treeni onkin jäännyt välistä, mutta eipä sillä niin väliäkää. Mun treenaaminen ei oo niin kurinalaista. Painoja oon nostanut jo hyvän määrän siitä mistä alotin tätä uutta ohjelmaa. Tuntuu hyvältä aina nähdä että jaksaaki taas vähän enempi. Syömiset on menny vähä plärinäks. Vaikken siis pitkään aikaa oo mitenkään merkittävästi seuraillu syömisiä, mutta kyllä sitä makeeta on lähi aikoina tullut vedettyä enempi ku mieli enää edes tekee :-D 

Mietin että voisin pitää kokonaan jonkun sokerittoman kuukauden, ja tehä siitä erillisen postauksen että mitä sen kuukauden aikana on tapahtunut ja mitä oon huomannut, jos sellainen ketään kiinnostaa? 

Oon pyrkinyt myös kaiken keskellä järkkäämään kavereille aikaa. Muutamia oonkin nähnyt, käyny kahvittelemassa, leffassa tms. Ja muutaman kanssa on sovittu treffit seuraavalle viikolle. Inhoon näitä työssäoppimis jaksoja kun ne laittaa arjen ihan uudeks ja kiireisemmäks. Plhäää. 

Mutta kyllä tämä tästä. Kevättä kohti mennään, ja kohta taas yksi tutkinnon osa takana päin, ja lähempänä valmistumista. 
Kohta puoliin lähdetään poikaystävän kanssa katsomaan isin uutta perheenjäsentä mistä postailinkin muutama postaus sitten & sieltä äitille. Ilta vietetään ihan vaan rennosti. 

Ihanaa sunnuntaita, ja tsemppiä alkavaan viikkoon! XXX

2 kommenttia:

  1. Hei mäki oon työssäoppimassa just, 3 viikkoo viel... muuten kivaa kans olla tallil töis mut niitten työvuorojärjestelyt kusee sen verran et en oo saanu ensviikonvuoroi vielkä.. sain vaa viestii et tuu huomen iltavuoroo. Perseestä koska en voi suunnitella mitään.. en mitään ennenkö saan vuorot + oon ollu viim 3 viikkoo iltavuoros 13-21 ja matkoihin menee tunti et ei kauheesti oo kerenny kans tekee yhtää mitää :D mut onneks aamusin saa nukkuu pitkää !! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedän niin ton tunteen ettei voi suunnitella omia menoja kun ei oo työvuorot selvillä. Inhoon sitä itsekkin niiin paljon. Mulla oli kanssa aluksi vähän säätöä niitten kanssa mutta nyt on jo muutamalle viikolle eteenpäin vuorot. Ihanaa!

      Mä meen mielummin aamuu ja pääsen aikasiin, kun sitten iltaa ja pääsen myöhää. Koska ei kukaa tee mitää ennen 13 :-D Ja illasta aamuun on kamalin vuoro!! :-D

      Poista

Lukijat