perjantai 20. toukokuuta 2016

Pitkän parisuhteen plussat ja miinukset.


Sä tulit mua vastaan yli kaksi vuotta sitten yöllä, viimeisessä bussissa. Jouduin vetäsemään sua kädestä istumaan mun viereen koska sä olit kännissä ja meinasit lentää turvalles. Pian sä kysyit, että lähetkö mun kanssa huomenna baariin? Mä hymyilin vienosti ja vastasin että katellaan ja hyppäsin pois dösästä. Ajattelin mielessäni että en ikinä lähde! :-D

(pieni selvennys, että oltiin tavattu toisemme jo 15 vuotiaana. Ei pidetty kyllä yhteyttä tai mitään.) 

Kuitenkin seuraavan päivän iltana tunsin oloni kovin yksinäiseksi ja halusin tehdä jotain. Laitoin sulle facebookissa viestiä, että olisiko tarjous vielä voimassa?  Sä vastasit vain - tottakai, nähää keskustassa. Istuttiin taas yön viimeisessä dösässä matkalla kotiin. Kun oli mun aika hypätä pois bussista, sä otit musta kiinni ja suutelit. Ajattelin, että se nyt oli vaan kännipusu, etkä muista sitä enään aamulla.

Mun oli kuitenkin pakko laittaa sulle viestiä seuraavana päivänä että pääsithän kotiin? (mulla kun on aina tapana tarkistaa kaikilta kavereilta aina että ne on päässyt kotiin... :-D) Vastasit myöntävästi, ja ajattelin että ehkä vielä joskus kohdataan. Mutta jo samana iltana sulta tuli viestiä että ''nähdäänkö, käydäänkö kahvilla? Tuun hakemaan sut.'' Sattumoisin olin juuri lähössä kaverilta kotiin ja ajattelin että no miks ei. Tämän jälkeen alettiikin näkemään ihan päivittäin. Pitkään vielä mietin että en alota sun kanssa yhtään mitään. Voin olla kaveri, mutta juuri nyt en halua suhdetta. Mutta maailmankaikkeus oli erimieltä - ja onneksi oli. 
Kuukauden tapailun jälkeen mä kysyin sulta pieneen ääneen että mitä tämä on? Sä kysyit vienosti että pitääkö sitä määritellä? Mutta mä halusin tietää mitä sä halusit, vai leikitkö mulla vain? Sä halusit mut. Ja niin me alettiin. Ja juuri tänään meillä tulee yhteistä matkaa 2,3vuotta. Meillä on ollut hankalia aikoja, niin hankalia että niitten ajattelu saa mut vieläkin itkemään. mutta niin onnellisia että niitten ajattelu saa mut pakahtumaan.  

Maailmassa ei ole oikeita sanoja määrittelemään sitä mitä tunnen sua kohtaa. Kiitollisuutta, onnellisuutta, rakkautta? Ne sanat eivät edes riitä. Siksi haluan kertoa parilla sanalla millainen sä olet, millainen sä olet ollut mulle: Sä olet pieni kikkarapäinen miehen alku. sä inhoat kädestä pitämistä, mutta joskus sä nappaat mua silti kädestä. Sä et osaa kertoa tunteistasi, mutta tykkään tukahduttaa mut haleihin ja pusuihin. Olet määrätietoinen ja tiedät mitä haluat. Kun aloitat jotakin, sä teet sen kunnolla ja hyvin. Suuttuessasi sä haluat vetäytyä syrjää. Olet turvallinen, olet lämmin, olet ihana. & aina valmis auttamaan ja tulemaan mun luo. Minä tunnen sinut, sinä tunnet minut.

Haluan sun kanssa kaiken - talon, lainan, lapset, häät, elämän niin ylä kuin alamäkineen.

Mitkä ovat sitten pitkän parisuhteen + ja - ? 

+ Sä tunnet mut, ja siksi jo tiedät mistä pidän ja mistä en. Mistä suutun mistä en.
+ Ja koska sä tunnet mut, sä osaat tuoda kaupasta oikean suklaalevyn ja näät heti mikä mulla on hätänä, ja osaat sen määritellä ilman että mun pitää sanoa mitää.
+ Vierelläsi on ihminen joka on nähny susta jo kaiken - silti rakastaa. Sun ei tarvitse enää miettiä että miten tässä nyt olisi. Sun ei tarvitse hävetä mitää.
+ Saat olla hänen vierellään niin hauras kuin tuntuu.
+ Kaikki alku jännitys, epäröinti tms on takana jo.


- Suhteenne on jo pikemminkin arkea.
- Alku jännitys, huuma ja perhoset ovat jo poissa.
- Täytyy enemmän panostaa siihen ettei se suhde muutu vain tylsäksi, eli tarpeeksi usein esim. leffassa käymistä, syömässä käymistä, yhteisiä juttuja.
- Parisuhdetta pitää pitää enemmän ns. yllä

Nyt, aina & ikuisesti minä rakastan sinua, ja olen sinun <3

8 kommenttia:

  1. Oi todella ihana teksti ♥ Rakkaus on aina kaunista :)

    VastaaPoista
  2. Tosi hyvä teksti ja postaus! :)
    Onnittelut teille! Näytätte niin onnellisilta :)

    ❀ Cinderella Days ❀

    VastaaPoista
  3. Ihana teksti, olette onnekkaita :)

    VastaaPoista
  4. Aww, aivan ihana teksti! Näytätte niin suloisilta :) Itse olen ollut poikaystäväni kanssa vähän päälle kaksi vuotta yhdessä ja mulla on samanlaisia mietteitä, joten tää postaus vaikutti muhun aika lailla. Muutenkin tosi kiva postausidea, ehkä itsekin toteutan tämänlaisen postauksen jonain päivänä :D Lykkya tykö teille <3

    VastaaPoista

Lukijat