maanantai 10. huhtikuuta 2017

PARIISI PÄIVÄ 1

Meidän lento lähti kentältä 7:35 aamulla. Mä en oo koskaan matkustanut Ruotsia ja Viroa kauemmaksi, enkä koskaan ole lentänyt jotenka jännitys oli aika valtava. Mulle tuli ihan täytenä yllätyksenä että lentokoneelle täytyy mennä bussilla, taikka että maailma näyttää yhdeltä isolta tilkkutäkiltä, ja että kuinka paljon pilvien yläpuolella onkaan vielä tilaa. :-D

Itse lentäminen ei tuntunut sinänsä miltään. Kiihdyttäminen tuntui lähinnä siltä että se kone hajoaa siihen kiitoradalle, ja laskeuduttiin kummallakkin lennolla vaihde vaihteelta enkä tuntenut korvissani sen kummosempaa painettakaan.

Lento kesti vain 2,5h, jotenka Pariisissa oltiinkin jo vähän ennen 11. Lentokentältä otettiin taxi ja lähdettiin hotellille. Käytiin nopsaa syömässä hotellin vieressä sijaitsevassa ''roskaruoka'' mestassa ja odoteltiin että hotellille pääsee kirjautumaan sisään. Nopeasti vietiin kamat syömisen jälkeen hotellille, otettiin metroliikenne haltuun, suunniteltiin päivien aikataulua ja lähdettiin matkaan!
Ensinmäinen nähtävyys kohde johon suunnattiin oli riemukaari. Pian huomasinkin että Pariisissa mikään ei ollut suhteellista, vaan valtavan isoa ja suurta.
Riemukaaren jälkeen lähdettiin tsekkaamaan se nähtävyys jota olinkin odottanut kaikkein eniten - Eiffel tornia! Se oli niin niin kaunis ja valtava. Nähtii Eiffel sekä päivällä, illalla että vilkkuvissa valoissa.
Tämän jälkeen oli jo pakko löytää jotakin syötävää ja suunnattiin lähellä olevaan Raflaan. Voin kertoa että patonki ja croisantit täällä Suomessa ei ole mitään verrattuna Pariisin patonkeihin ja croisantteihin! Ruoka muuten oli Pariisissa melko samanlaista mutta kalliimpaa kylläkin kuin täällä Suomessa. Kahvin ja suklaan perään Pariisi ei ymmärtänyt kyllä yhtään mitään.. :-D
Nämä puut olivat yksi minkä halusin nähdä, ja tax:sissa vähän kiljahdinkin tälläisen nähtyäni tiellä. En tiedä mikä näissä kiehtoo mutta oli vaan tosi nättejä ja ihania! :-D

Tämän jälkeen suunnattiin takaisin hotellille suihkuun ja nukkumaan, ja meitsi vetikin sellaiset 11h unet. Oltiikin aika väsyneitä aikasesta heräämisestä, lennosta, ja kaikesta uudesta.

& pieni vinkki Pariisissa kulkeville - metro ei oikeasti ole niin vaikea miltä näyttää. Google mapsi käyttöön niin on ihan super helppoa! Sillä mekin suunnistettiin tuolla ja se kertoi meille suoraan minne laiturille, mikä metro, missä jäädä, monta pysäkkiä välissä, kauan matkassa kestää tmstms. Todella todella helppoa siis!

1. Voih sun innostus on niin söpöä, ihan pisti hymyilyttämään! :) On muuten kiva asu, mistä nuo farkut ja tuo vaalea neuletakki?

1. haha, kiitos! :-) Neule on Cubuksesta, & farkut BikBokista!