tiistai 9. toukokuuta 2017

ÄLÄ LAIHDUTA PÄIVÄ - 6.5

Täältä tullaan vähän jälkijunassa älä laihduta päivän kanssa, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Eikö? ;-) 
Henkilökohtaisesti Älä laihduta - päivä on mulle tärkeä. Entisenä syömishäiriö potilaana tämä päivä vain muistuttaa mua siitä mistä kaikesta olen selvinnyt. TÄSTÄ pääset lukemaan mun syömishäiriö tarinan. Miten kaikki alkoi, eteni ja loppui.

Mulla on aina ollut viha suhde kehooni. En ole koskaan nauttinut olla siinä, oon piilotellut sitä löysillä isoilla vaatteilla & vielä tänä päivänäkin mä piiloudun neuleihin ja villapaitoihin. En osaa olla tiukoissa vaatteissa - ne ahdistaa mua. Seksin jälkeen oon saannut paniikki kohtauksia, ja että uskaltaudun kumppanin kanssa suihkuun valot päällä, vei entisen kanssa puoli vuottaki aikaa.

Oon rääkännyt omaa kehoani juurikin paastoamalla ja aliravitsemuksella syömishäiriön aikoihin.
Liikunta on aina hyväksi keholle, mutta mitä jos mieli ei olekkaan siinä mukana? Mitä jos sinä itse et siitä nauti? Mitä jos treenaat veren maku suussa ja itseinho mielessä? Onko se silloin hyväksi?

Musta kehossa hyvä olo ei ole vain fyysistä, sitä mitä saat kun syöt hyvin, liikut, ja se miten siinä olet, miten sitä kannat, ja miten sitä kohtelet vaan ennenkaikkea kehossa hyvä olo on mielen ja kehon balanssia. Että kummatkin on tasapainossa, voi hyvin ja tekee yhteistyötä sinun itsesi omaksi hyväksi.

Älä laihduta päivä ei ole mulle päivä jolloin voin hyvällä omalla tunnolla syödä herkkuja, vaan jokainen päivä on mulle tälläinen. Herkut ei ressaa, ei ahista vaan niitä vedettäis vaikka kolmin käsin jos käsiä olisi niin paljon :-D
Älä laihduta päivä on mulle pikemminkin päivä jolloin pysähtyy miettimään mistä ollaankaan selvitty ja kiittämään omaa kehoa siitä että kaikesta huolimatta se on kantanut mut tähän päivään.

Mä lopetin muutama kuukaus sitten pakon omaisen salilla käymisen ja liikunta on jäännyt ihan minimii viime kuukausina. Aluksi pelkäsin sitä että lihonkon nyt ihan muodottomaksi. Pari kiloa oonkin lihonnut, mut hei mitä sitte? Mulla on nyt parempi olla, kun silloin kun liikuin pakonomaisesti. 

Mulla on pari makkaraa, selluliittiä ja raskaus arpia & thats' it. Mun keho toimii, se pitää mun tärkeet arvot tasapainossa, se viestittää mulle kun tarviin lisää nestettä, energiaa, ja koska pitää levätä, sydän on normaali, munuaiset toimii, veri hyytyy & kehon toiminta on kaikkein tärkeintä. Ei se miltä se näyttää ulospäin.

Käy kurkkaamassa mun KEHO postaus, oivalla, ymmärrä ja rakasta kehoasi! XOXO

6 kommenttia:

  1. Olet upea ja olen niin iloinen puolestasi että olet vihdoin löytänyt tasapainon <3

    Saanko kysyä, kuinka usein ja paljon herkuttelet, ja mitä syöt kun herkuttelet? :) Tunnetko koskaan huonoa omaatuntoa?

    Rakastan blogiasi kun olet niin aito. Musta tuntuu että nykyään kaikki blogit on kamalan kiiltokuvamaisia ja sokeroituja.. Sulla on niin aito blogi, tykkään kun uskallat kertoa myös vakavemmista ja vaikeimmista jutuista. Ja ennen kaikkea tykkään kun olet niin "tavallinen", eli sinuun pystyy samaistua; et esitä, et ostele tonnin laukkuja joka päivä tai matkustele viikottain Balille. Olet normaali nuori nainen, joka on kokenut kovia ja ottaa elämän sellaisena kuin se on. Tykkään eniten sinun kuulumispostauksistasi, eli juurikin esim. ig kollaaseista, jossa on kuvia sun asuista, maisemista, ruuista jne. Suhun on niin helppo samaistua ja vaikutat todella mukavalle ihmiselle. Älä pliis lopeta bloggaamista <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä miten ihana kommentti! Kiitos, kiitos, KIITOS <3

      Mun heikkous on suklaa :-D En niin paljon välitä hedelmä karkeista, salmiakista, sipseistä, jätskeistä tai leivoksista, vaan suklaa on se mun heikkous. & sitä saattaa mennä suunnilleen se 4 levyä viikossa.. :-D apua.. haha ku joutuu pysähtymään ihan ja miettimään että paljos mä syönkään :DDD Mä en enään koe siitä mitään huonoa omaatuntoa. :-)

      Joo mä oon sun kanssa ihan samaa mieltä tosta kiiltokuva ja sokeroiduista blogeista. Esittäminen ei ole koskaan ollut mun juttu, en edes osaa esittää yhtään mitään muuta kuin olla vain oma itseni. Syy minkä takia mä täällä myös avaan niitä hankalampia asioita on ihan se että mä haluan olla esimerkkinä että ''hei kaikesta selviää, kunhan et luovuta - jaksa vielä. '' & ihmiset jotka on samassa tilanteessa kuin mä olen ollut voisi saada tukea, apua mun kirjotuksista ja huomata ettei ne ole asioitten kanssa yksin. <3

      Poista
  2. Lasket sä kaloreita& käytkö vaa'alla nykyään useinki ? entä poltatsä ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaloreita en oo laskenut sen jälkeen kun päätin parantua syömishäiriöstä, eli moneen vuoteen. Vaa'alla käyn aika harvoin, eikä se luku enään määrittele mua. Polttanut en oo 9kuukauteen! :-)

      Poista

Lukijat